Välkommen till Karlskrona SOK skidor

Vår skidverksamhet fokuserar på tre områden:

- att låta nya generationer Karlskronabor upptäcka skidåkningen och göra det till en motionsform för livet.

- att ge förutsättningar för våra ungdomar, motionärer och elitmotionärer att träna, tävla och utvecklas i sin skidåkning.

- att vintertid ge Karlskronaborna möjlighet till vintersport och friluftsliv på snö. Vi sköter skidspåren vid Bastasjöstugan och Dackestugan. Vid Dackestugan har vi även snökanoner för att producera konstsnö. Konstsnön ger skidåkning 8-10 veckor per år sedan starten 2017.

Hos oss finns det alltid plats för fler. Både utövare, ledare och hjälpande händer. Varmt välkommen!

Vid frågor angående skidor och skidspår kontakta Robert Hedman 0705-169757 eller skidor@karlskronasok.se.

Säsongsupptakt tisdag 9 april
2024-04-06 22:14

På tisdag kör vi igång skidträningarna för våren. Vi startar i Bastasjöstugan med ett särskilt upplägg, så att vi kan få ordning på utrustning m.m. Från och med 16 april tränar vi på Spandelstorpsskolan som vanligt.

Tid: 1800-1900 tisdag 9 april
Plats: Bastasjöstugan
Klädsel: Idrottskläder och skor för utomhusaktiviteter
Ta med: Skriv ner storlek på kläder (t-shirt), vi ska beställa tränings-t-shirt till barnen. Ta med eventuella pjäxor, skidor, rullskidor, stavar.
Program: Prova pjäxor och stavar till rullskidorna. Prata om vårens träningar. Dela ut plaketter till de som tävlat i DM, rullskidor och skidor. Springa, leka, prova hinderbanan.

KSOK-ungdomar åkte Vasaloppet
2024-02-29 15:12
Bildcollage från Vasaloppet

Vasaloppet är en stor händelse varje år, och det finns många olika varianter av loppet. I år deltog några av klubbens ungdomar.....

Tävlingsresa GM skidor 16-17 mars
2024-02-25 15:33

Helgen 16-17 mars genomförs årets Götalandsmästerskap på längdskidor i Kimstad utanför Norrköping. Blekinge Skidförbund arrangerar en gemensam resa med fokus på barn och ungdomar - välkommen att följa med!

Pölder Cup i Växjö
2024-02-04 21:22

Söndagen den 4 februari gjorde sju av Karlskrona SOK skidungdomar tävlingspremiär i Pölder Cup i Växjö. Det blev fina insatser i regn och blåst.

Skidträning på snö!
2023-12-04 20:25

Med början tisdag 5 december sker alla våra skidträningar på snö i Rödeby. Vi välkomnar även nya barn och ungdomar till våra träningsgrupper.

Vi samlas från 1745 för att ta på pjäxor och ta fram skidor och stavar. Träningen börjar formellt 1815, fram till dess sysselsätter barnen sig med egna skidaktiviteter eller organiserade uppvärmningslekar. Kom på plats senast kl 1800 tack! Träningarna avslutas kl 1915.

Nyheter från föreningen
Det finns inga nyheter..