Nybörjarkurs i orientering för barn och ungdomar, våren 2024

Den 10 april startar vårens nybörjarkurs i orientering för barn och ungdomar.

När: 10 april, 17 april & 1 maj kl 18:00-19:15

Var: Vid första och andra tillfället träffas vi vid Karlskrona SOKs klubbstuga i Bastasjö. Vid sista tillfället testar vi på sprint i Spandelstorp och samlas på fältet ner mot draklekparken (parkera vid ICA Lunden eller Spandelstorpskola).

Vem: Vår nybörjarkurs vänder sig till alla barn som fyller 7 år i år och som vill testa på orientering. Har man redan aktiva syskon i klubben är man välkommen att testa på även om man är yngre.

För att träningstillfällena ska vara så givande som möjligt är det en grundförutsättning att barnen har en vuxen med sig under träningen tills dess att de klarar av att springa en grön bana själv. Detta är också ett mycket bra tillfälle för er vuxna att själva lära er grunderna, som förhoppningsvis leder till att ni blir riktigt orienteringsbitna ni också.

Hur: Anmäl ert intresse senast 6 april till nyborjare@karlskronasok.se. Ange barnets namn, födelseår samt målsmans namn och mobilnummer. Det är också hit ni vänder er med eventuella frågor.

Att testa på orientering hos oss är gratis. När nybörjarkursen är över och ni bestämmer er för att fortsätta betalas en medlems- och träningsavgift in.

Tänk på att det är kläder efter väder, all träning sker utomhus. Långbyxor och gympskor behövs i skogen.

Ny kurs för vuxna startar söndag 22/10, 2023
Även som vuxen orienterare är det roligt att tävla!

Nybörjar- och teknikträning för vuxna!

Söndag 22/10 kl 10 drar Kenneth Fager igång med sina uppskattade träningar igen! Första gången samlas vi vid parkeringen ute på Knösö, sedan kommer platsen skifta mellan gångerna. Det kommer finnas banor på vit, gul, orange och svart nivå, dvs tanken är att det ska passa för alla. Några söndagar blir det ingen träning  på grund av krockar med tävlingar, men annars är tanken att vi ses varje söndag fram till jul.

Det enda du behöver ha med dig är bekväma (heltäckande) träningskläder, skor och (gärna) kompass.

Anmäl dig via Eventor-länken nedan om du är medlem.

Är du inte medlem i KSOK än? Ingen fara, det är bara att dyka upp oanmäld! Man får testa på att orientera under tre tillfällen, sedan blir man medlem

Varmt välkomna!

Höstens första vuxenkurs startar 10 september 2023

Söndagen 10 september startar höstens omgång av klubbens populära orienteringskurs för vuxna. Här kan alla delta, det kommer att finnas banor i vit, gul, orange och svart nivå. Både nybörjare och vana orienterare är välkomna!

Det blir fem tillfällen och varje tillfälle börjar kl 17.00 och varar i cirka en timme.

Söndagarna 10, 17 och 24 september vid Bastasjöstugan. OBS! Ny plats den 17/9 - Bastasjö då med!

Söndagen 1 oktober vid Dackestugan. Detta är sista tillfället för denna omgång. Håll utkik för nya omgångar längre fram.

Ledare: Kenneth Fager

Ingen föranmälan krävs, och det enda du behöver ha med dig är bekväma (heltäckande) träningskläder, skor och (gärna!) kompass.

Vi ses i skogen!