BLI MEDLEM I KARLSKRONA SOK

Hej, vad kul att du funderar på att bli medlem! Nedan finner du information om avgifter och vad du som medlem erbjuds i Karlskrona SOK. Längre ner på sidan finns ett formulär där du anmälar om medlemskap i Karlskrona SOK. Har du några frågor får du gärna höra av dig till medlem@karlskronasok.se.

Medlemsavgifter och träningsavgifer för nästkommande år fastställs på årsmötet och avgiften för året skickas ut i början av januari. I år, 2023 blir det lite senare eftersom vi bekantar oss med det nya systemet.

Medlemsavgifter fastställda t.o.m. 2024
Enskild – 100 kr
Familj – 300 kr  (Gäller endast vid kombination med Träningsavgift för Familj)

Träningsavgifter fastställda t.o.m. 2024
- ska betalas av alla som är aktiva vid träning eller deltar i tävling för Karlskrona SOK

Ungdom – 250 kr
Vuxen – 400 kr
Familj – 900 kr

Karlskrona SOK erbjuder aktiva medlemmar
- Fri tillgång till ledarledda träningspass inom löpning, orientering och skidor för alla åldrar under stora delar av året.
- Förmånligt pris på läger, kurser och andra event som arrangeras av Karlskrona SOK.
- Rabatterat pris vid hyra av Bastasjöstugan och Dackestugan (gäller samtliga medlemmar).

Karlskrona SOK är ansluten till Svenska Friidrottsförbundet, Svenska Orienteringsförbundet och Svenska skidförbundet. Aktiva medlemmar kan representera klubben och tävla inom dessa verksamhetsområden. Karlskrona SOK subventionerar startavgifter med 80 kr, enskild medlem betalar resterande del av startavgiften. För barn och undomar t.o.m. 20 år subventionerar Karlskrona SOK hela startavgiften. (Vissa större tävlingar som O-ringen och tävlingar utomlands är inte subventionerade).

Aktivt medlemskap i Karlskrona SOK innebär att du skyddas av en idrottsförsäkring på träning och tävling via de förbund som vi är anslutna till.

Som aktiv medlem i Karlskrona SOK ser vi att du:
- Som huvudregel på eget initiativ inbetalar eventuella deltagaravgifter, lägeravgifter och motsvarande senast vid sista anmälningsdag.
- Representerar föreningen och använder tävlingströja vid tävling.
- Uppträder och agerar sportmannamässigt.
- Hjälper till och arbetar ideellt för föreningen i olika verksamhet, träningar, tävlingar m.m.

När du blivit medlem så är det dags att betala medlemsavgiften. Du kommer få en avisering på mejl som guidar dig genom betalningen.

Fyll i följande formulär för att bli medlem

Medlemsformulär

Nämn i kommentarer om du avser att delta i orientering och skidor så kan vi lägga in er så ni får inloggningsuppgifter till orienteringens anmälningssystem Eventor och skidornas anmälningssystem TA.

Om ni vill ha familjemedlemskap, kontakta medlem@karlskronasok.se så lägger vi upp en familjegrupp till er efter att ni fyllt i formuläret ovan för samtliga familjemedlemmar.

Nämn i kommentarer om du avser att bara vara stödmedlem och inte delta i träningar eller tävlingar med klubben.

Guldsponsorer
Silversponsorer