Supercup i Nybro
2023-01-15 21:47

Under söndagen var det tävlingspremiär för några av klubbens skidåkare. Nybro skidklubb bjöd in till säsongspremiär i Supercupen 2023.

Trots den genom-usla vintern sett ur ett skidåkar-perspektiv kunde Nybro bjuda på en totalt ca 2,5 km lång bana. Att snöbädden klarat sig genom de senaste veckornas blidväder, regn och åter regn tillsammans med hård vind är ännu ett bevis för konstsnöanläggningars värde för svensk skidåkning.

Sex barn och ungdomar från Karlskrona SOK tillsammans med föräldrar och ledare var på plats ungefär en timme innan start. Skidor testades och banan provåktes. Totalt var det ca 30 startande och bland dem skidvänner från Ronneby OK, Växjö ASK och Nybro Skidklubb.

Tävlingen avslutades med en prisutdelning i Nybro skidklubbs klubbstuga och det var trötta, stolta och glada barn som vände hem därefter.